Zakończenie
Po osiągnięciu jednego z elementów
kończących rozgrywkę, przeczytaj stosowne zakończenie:
1 – Margath spalił Tamalir
2 – Margath zaatakował Tamalir, ale został
pokonany w walce
3 – Margath przybył do Terrinoth, ale
został pokonany w walce
4 – Margath przybył do Terrinoth, ale
Święta Dziewica zdążyła go uwięzić
5 – Margath nie przybył do Terrinoth, bo
wszystkie ołtarze zostały zapieczętowane
6 – Margath nie przybył do Terrinoth, bo
Święta Dziewica poświęciła swe życie
7 – Margath nie przybył do Terrinoth, bo
Święta Dziewica zdążyła go uwięzić
Margath spalił Tamalir
Krew, ogień i popiół. Oto co pozostało z
niegdyś wspaniałego miasta Tamalir, gdzie znajdował się pałac księcia Corcvala.
Margath nie pozostawił złudzeń co do swej siły i mimo zaciekłej obrony mieszkańców
miasta, to w końcu uległo. Nawet dzielni poszukiwacze przygód, nie byli wstanie
oprzeć się potędze wielkiego Władcy Smoków. Ranni, złamani i pozbawieni honoru
oraz złota, odeszli w niesławie z Terrinoth. W kronikach na zawsze zapamiętano
ich jako tych, którzy nie podołali swemu zadaniu, a ich imiona zostały skazane
na zapomnienie.
Teraz tą krainą zawładnął na nowo ten,
którego uwieziono tyle stuleci temu. Margath. Władca Smoków. Krwawy tyran,
który ubóstwiał krew oraz ogień.
Margath zaatakował Tamalir, ale został
pokonany w walce
Tamalir przetrwał. Ogarnięty pożarami,
zniszczony, pełen trupów swych mieszkańców, tak zaciekle broniących własnego
miasta. Niemniej przetrwał. Nie małą mieli w tym zasługę dzielni poszukiwacze
przygód, którzy mimo, że kierowali się głównie zyskiem oraz chęcią zdobycia
sławy, walnie przyczynili się do obrony miasta. Margath poległ, choć zdążył
spustoszyć krainę, zamieniając w popiół wiele wiosek i miasteczek. Radość ze
zwycięstwa była zatem mocno stłumiona przez ból po stracie bliskich. Okoliczne
cmentarze mocno się rozrosły, ale nadzieja na lepsze jutro pozostała.
Teraz nadszedł czas odbudowy i wzmożonej
pracy. Bractwo Smoka nie zostało całkowicie zgładzone. Pokonane, osłabione, ale
wciąż czające się w mroku na sposobność do ataku. Jednak nadzieja na stałe
zakorzeniła się w sercach mieszkańców Terrinoth. Skoro umieli pokonać Margatha,
cóż mogłoby im stanąć na drodze?
Margath przybył do Terrinoth, ale został
pokonany w walce
Smok padł. Po zażartym boju, ranny,
plujący ogniem i charczący krwią, Margath ponownie został zepchnięty do
wymiaru, z którego przybył. Dzielni poszukiwacze przygód, dokonali tego, co nie
udało się rycerzom księcia Crocvala. Skąpani w chwale i smoczek krwi, powrócili
do Tamalir, gdzie przywitano ich jak królów. Wybawcy Terrinoth, których imiona
na zawsze zostaną zapisane w książęcych kronikach. Jednak mimo zwycięstwa,
kraina ucierpiała. Wiele wiosek i miasteczek zostało spalonych, pola
spopielone, a lasy zdewastowane. Słudzy Margatha dokonali straszliwych
zniszczeń, a przybycie smoka również pozostawiło swój ślad. Nastał zatem czas
odbudowy i jednoczesnego świętowania.
Bo skoro potrafiono pokonać straszliwego
Władcę Smoków, to przecież nic nie mogło już zagrozić Terrinoth.
Margath przybył do Terrinoth, ale Święta
Dziewica zdążyła go uwięzić
Pożoga trawiła całe Terrinoth, ale dzielni
awanturnicy nie poddali się terrorowi. Nie mogąc pokonać bestii w bezpośrednim
starciu, skupili się na ochronie Ayany, która ostatkiem sił odprawiła rytuał
uwięzienia. Margath wijąc się w szaleńczym gniewie starał wydostać się z
pułapki, ale było za późno. Strumień oślepiającego światła trafił bestię prosto
w serce, wsysając jego ciało i duszę do magicznego więzienia, zawieszonego
gdzieś między światami. Gdy portal zniknął, na polu bitwy zapanowała cisza.
Czarne niczym smoła smugi dymu unosiły się z wszystkich stron krainy, wiele
wiosek oraz miast ucierpiało, a szalejące wszędzie pożary, skutecznie tłumiły
radość ze zwycięstwa.
Margath został pokonany, ale za jaką cenę?
Ayana utraciła swój dar i omal nie przypłaciła zwycięstwa własnym życiem.
Terrinoth płonął, a jego mieszkańców czekał ciężki czas odbudowy straconych
domów. Nawet wynajęci przez księcia Corcvala poszukiwacze przygód, spoglądali na
makabryczny krajobraz z przerażeniem. Jednak w ich sercach, tak jak w sercach
wszystkich ocalonych zakwitła nadzieja. Nadzieja na lepsze jutro. Życie bez
strachu, pełne wiary we własne siły. Bo mimo przeciwności losu obronili przez
Władcą Smoków to, co miłowali najmocniej. Swój dom.
Margath nie przybył do krainy, bo
wszystkie ołtarze zostały zapieczętowane
Awanturnicy dokonali niemożliwego.
Poświęcając własne ambicje, decydując się na współpracę, uchronili Terrinotch
przed straszliwym losem. Pieczętując wszystkie cztery ołtarze, nie dopuścili do
powstania wyłomu między światami i przybycia straszliwego Margatha. Władca
Smoków, wijąc się i miotając w swej nienawiści, był jednak bezsilny wobec praw,
które sam kiedyś ustanowił. Magia nie zna litości, potrafiąc obrócić się
przeciw temu kto nią włada, jeśli jest lekkomyślny.
Nastał zatem czas pokoju i świętowania.
Lud Terrinotch odetchnął. Kult Smoczego Bractwa został całkowicie rozbity, a
nieliczni jego członkowie, którzy uniknęli ręki sprawiedliwości, rozpierzchli
się po świecie. Książę Corcval przyjął dzielnych poszukiwaczy przygód na
wspaniałej uczcie, honorując ich wysiłki nadanymi tytułami, ziemiami oraz
złotem. Radości nie było końca i świętowano trzy dni i trzy noce. Z czasem
życie w krainie wróciło do swojego codziennego rytmu, a awanturnicy mogli
odpocząć w swoich włościach, śniąc o przyszłych przygodach.
Te natomiast miały nadejść znacznie
szybciej, niż mogli się tego spodziewać.
Margath nie przybył do Terrinoth, bo
Święta Dziewica poświęciła swe życie
Czasem poświęcenie to jedyna droga do
zwycięstwa. Ayana, okrzyknięta Świętą Dziewicą, mającą moc uzdrawiania
chromych, bardzo dobrze poznała to słowo. Strażniczka światła oraz niewinności
oddała swe życie, aby bestia nie mogła przedostać się do Terrinoth, gdzie na
nowo zasiałaby terror. Poświęcając swoje ciało oraz duszę, zamknęła Margatha w
więzieniu zawieszonym między wymiarami, aby spędzić wieczność na utrzymaniu
monstrum z dala od niewinnych. Jej dusza nigdy nie zazna łaski niebios, ale
będzie świadoma, że uratowała tysiące istnień przed pożogą. Czy to jednak
wystarczy żyjącym?
Niektórzy będą musieli żyć dalej, mając
świadomość do czego się przyczynili. Swymi czynami być może uratowali krainę, ale
jakim kosztem? Czy naprawdę nie było innej alternatywy? Może wybranie tej
drogi, było tak naprawdę pójściem na skróty? Na te pytania nigdy nie uzyskają
odpowiedzi, a czas nie zaleczy ran w ich duszy, jakie zostawiła ta bitwa. Jedni
być może się z tym pogodzą, ale innych mogą dręczyć wyrzuty sumienia. Życie
jednak ocalało i rozwija się dalej. Smutek przyćmił radość świętowania
zwycięstwa, ale ci którzy przez księcia Corcvala zostali okrzyknięci Zbawcami
Tamalir, nie zyskali sobie przychylności wszystkich mieszkańców Terrinoth.
Margath nie przybył do Terrinoth, bo
Święta Dziewica zdążyła go uwięzić
Nieraz droga do sukcesu jest trudna, ale
nagroda okazuje się być bardzo hojna. Ayana, chroniona przez dzielnych
awanturników pragnących przygód, wzniosła magiczne więzienie zawieszone między wymiarami,
gdzie uwięziła Władcę Smoków. Utraciła przy tym całą swoją moc, stając się
zwykłą kobietą, ale tym samym ocaliła mieszkańców Terrinoth przed niechybną
śmiercią. Książę Corcval chcąc wynagrodzić Świętej Dziewicy jej poświęcenie,
zaoferował swój protektorat i zaproponował zaślubiny. Ayana wolała jednak oddać
się posłudze dla ubogich, przywdziewając szaty kapłanki z Świątyni Aris. Hrabia
uszanował jej decyzję, choć widać było, że nie był rad z takiego obrotu spraw.
Tymczasem dzielni poszukiwacze przygód,
świętowali wraz z ludem Terrinoth pokonanie wielkiego Margatha. Jedli, pili i
bawili się, a Książę Corcval wynagrodził ich sowicie za oddaną służbę. Tamalir
kwitł dalej, stając się klejnotem pośród innych hrabstw. Zagrożenie minęło i
jedynie pewien sędziwy mędrzec zastanawiał się, kiedy cień bestii ponownie
zagości na słonecznym niebie Terrinoth. Kto by jednak przejmował się gadaniem,
jakiegoś pustelnika. Nawet jeśli ten żył kilka stuleci.
Wyłonienie zwycięzcy
Jeśli Margath przybył do Terrinoth (finał
główny)
Cały scenariusz wygrywa ten gracz, który
pokonał Margatha w walce. Nie ma znaczenia czy smok zaatakował Tamalir, czy też
nie. Jeśli śmiertelną ranę zadali smokowi obrońcy miasta, to zwycięzcą zostaje
ten gracz, który ma więcej punktów wpływów.
Jeśli Tamalir upadło, wszyscy przegrywają.
Jeśli Święta Dziewica nie dopuściła do
przybycia Margatha (finał główny)
Niezależnie od tego czy Ayana poświęciła
swe życie, czy też nie, wygrywa gracz, który posiada najwięcej punktów wpływów.
Jeśli występuje remis, to ten, który ma większy majątek (suma wartości
złota oraz kart broni, zbroi i ekwipunku). W przypadku dalszego remisu, gracze
dzielą się zwycięstwem.
Jeśli smok przybył, ale Święta Dziewica
dała radę go uwięzić (finał alternatywny)
Wygrywa gracz który osłaniał Ayanę i
doprowadził do tego, że zakończyła swój rytuał. Jeśli kilku graczy pomagało ją
osłaniać, wygrywa ten, który ma więcej punktów wpływu.
Jeśli zapieczętowano wszystkie ołtarze
(finał alternatywny)
Wygrywa gracz, który posiada najwięcej
punktów wpływu, a przy tym dokonał choć raz pieczętowania kaplicy. Mógł nałożyć
tylko częściową pieczęć, albo całą. Jeśli podjął zadanie, ale nie uzyskał
sukcesu, to nie jest brany pod uwagę.
Jeśli mamy remis, to wygrywa ten z graczy,
który jako ostatni założył ostatnią pieczęć.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz